קצת על תהליך הייצור של הסולר, ועל השימוש הנרחב שעושים בו כיום עבור הסקה וחימום

מאמר זה עוסק בתהליכי הייצור של סולר, האיכויות והיתרונות הרבים והברורים שלו על פני סוגי דלקים אחרים. דלק בכלל וסולר בפרט הפכו להיות החומר המרכזי שלפיו פועל העולם שלנו. הסולר וכלל הדלקים משמשים לייצור חשמל בתחנות כוח, ייצור במפעלים וחימום חללים שונים. היתרונות של שימוש בסולר יכולים לאפשר למפעלים רבים לחסוך באופן משמעותי את עלות הייצור שלהם וזאת מבלי להתפשר על בטיחות העובדים והסביבה של המפעל שלהם.

איך מייצרים סולר?

סולר הוא תוצר לוואי של דלק פוסלי (מאובני) שמזקקים אותו בתהליך הייצור של נפט גולמי. את הסולר מייצרים בתהליך כימי מורכב של הפרדת מולקולות על ידי חימום ושינוי טקסטורת החומר מנפט גולמי לסולר. בסוף התהליך הכימי הזה מתקבל סולר טהור שהצבע שלו הוא צהוב זהב. ההתלקחות של סולר לכדי אש לא רגישה לניצוצות אש אלא למצבים כימיים של לחץ. הסולר הוא חומר בערה מושלם להסקה, לכלי תחבורה גדולים וגם למפעלים תעשייתיים גדולים, בינוניים וקטנים.

צפו: סרטון הסבר קצר ונוח על תהליך ייצור וזיקוק הסולר

הסולר הוא למעשה נפט מזוקק. אחד החומרים שמתאדים מנפט בתהליך זיקוק מורכב הוא הסולר. אחוז הסולר שנמצא בנפט – הוא למעשה גבוה יחסית לדלקים אחרים שמזקקים מנפט ולכן גם המחיר שלו יחסית לדלקים אחרים זול. הסולר יעיל כאנרגיה במערכות גדולות יחסית ולא במערכות קטנות או ביתיות. מנועים ותנורים שפועלים על בסיס סולר נמצאים בעיקר בכלי תחבורה גדולים או מערכות חימום מרכזיות. לרוב, במכוניות פרטיות או משפחתיות לא ישתמשו בסולר לשם הנעה. הסולר משמש יותר כלי תחבורה גדולים מאוד כמו אוניות, משאיות וכדומה. 

הסולר נחשב מבחינה כימית לחומר כבד ולא נדיף. בניגוד לבנזין אין סיכון שסולר יתפוצץ. המחיר של ליטר סולר בישראל הוא בממוצע 6₪ בישראל. כאשר קונים סולר בכמויות גדולות אפשר לקנות את הסולר במחירים זולים יותר. אם אתם זקוקים לתפעול רציף של מכונות וכלי רכב – כדאי לכם שיהיה לכם מאגר סולר בעסק שלכם. מאגר הסולר יאפשר לכם להפעיל את העסק באופן רציף מבלי הפסקות. יש מכונות שמסוכן או בלתי אפשרי להפסיק את הפעולה שלהן ומכאן החשיבות של דלק זמין ונגיש בכל רגע לבית העסק שלכם.

באיזה תחומים משתמשים בסולר?

מאז גילויו הסולר הפך להיות אחד מחומרי האנרגיה והדלק המרכזיים והשימושיים ביותר בכל רחבי העולם. בשביל להפעיל מכונות, תחנות כוח של חשמל, אמצעי תחבורה ועוד יש צורך בחומרי הנעה – כלומר דלקים כדוגמת סולר. במגוון תעשיות כולל תעשיית המזון, גנרטורים, תעשיית הפלסטיק, תעשיית האנרגיה ועוד פועלת על ידי סולר.

האם חימום באמצעות סולר הוא חימום איכותי?

הסקה באמצעות סולר יכולה לאפשר לנו לחמם מהר ובאופן זול מגוון חללים. הסולר יכול להעניק חום באופן אחיד ואיכותי. הסולר מתפשט בצורה טובה מאוד בכל חלל והיחס שלו בין ניצול החומר למחיר שלו – נחשבת מאוד חסכונית. כאשר אתם מחפשים חומר בטיחותי להסקת הבית – סולר הוא בטיחותי מאוד כי הוא מתלקח כתוצאה מלחץ ולא כתוצאה מחום.

הסולר הוא חומר איכותי מאוד כשזה נוגע להסקה בבית או במרחבים אחרים. יש לכך כמה סיבות – סולר להסקה מעניק חום אחיד ואיכותי שמתפשט בחדר בצורה טובה מאוד, הוא נחשב חסכוני ביחס מחיר לעומת ניצול, ואולי חשוב מכל – היותו חומר המבוסס על לחץ ולא על התלקחות בחום, הופכת אותו לחומר דלק בטיחותי יותר להכנסה למרחב הביתי. 

למה סולר הוא חומר חסכוני, בטיחותי ואיכותי מאוד?

סולר הוא חומר חסכוני, בטיחותי ואיכותי מאוד. למה? פשוט מאוד! עלות הייצור של סולר היא יחסית לא יקרה כמו הפקה דרך זיקוק של דלקים אחרים מנפט, כמו קרוסין (נפט לחימום ביתי). סולר הוא גם סוג דלק שלא מתלקח בגלל חום ולכן בטוח מאוד לחמם אתו את הבית שלנו או להשתמש בו להפעלה של מכונות שונות שמתחממות מהר. אם אתם מחפשים איכות – סולר הוא החומר הטוב ביותר עבורכם.

בסופו של דבר, חשוב מאוד שנהיה מודעים לסוג הדלק והאנרגיה שאנחנו משתמשים בהם ונהיה צרכנים נבונים. עלות הייצור של הסולר היא יחסית זולה לעלות הייצור של סוגי דלק אחרים. עלות הייצור הזולה בצירוף לבטיחות החומר ונוחות השימוש בו הופכים את הסולר לדלק המועדף על פני עסקים, חברות ואנשים פרטיים רבים.

אם אתם רוצים להתחיל גם להשתמש בסולר לעסק או לבית שלכם, צרו איתנו קשר עוד היום ונשמח לתת לכם סולר איכותי במחירים נוחים במיוחד ושירותי מקצועי. בנוסף תוכלו לקרוא מידע מקיף והסברים אודות בטיחות השימוש בסולר, מקווים שאהבתם ולמדתם על תהליך ייצור הסולר!

מידע מקצועי נוסף

תמונה ראשית

איך בוחרים סולר לגנרטור?

אז יש לכם גנרטור או שאתם רוצים לקנות גנרטור חדש? עכשיו כל מה שנשאר לכם זה לבחור את סוג הדלק הנכון בשבילו. למעשה, יש הרבה