מה ההבדל בין סולר לחימום לנפט לחימום? השוואה

ישנם שני אמצעי חימום עיקריים המהווים תחליף למערכות חימום באמצעות מיזוג:

  • סולר
  • נפט (שמן הסקה)

כאשר צריך לבחור איך לחמם את הבית בחורף – חשוב להיות מודעים להבדלים הקיימים בין אמצעי החימום השונים – מודעות זו ומחקר מקדים אודות תכונות שני חומרי חימום אלו תוכל לאפשר לכם להיות צרכן מודע ולנהל את משק הבית שלכם מתוך ידע ובחירה ולא מתוך חוסר ברירה, אז מה ההבדל בין סולר לחימום לבין נפט להסקה וחימום? יצאנו לבדוק.

סולר ונפט הם שני חומרי בעירה דומים והם עשויים מחומרי גלם דומים: נפט גולמי. מה ששונה בהם הוא דרך הזיקוק והיצירה שלהם. לפני שמזקקים נפט גולמי והופכים אותו לחומר בעירה אחר תרכובת אטומי הפחמן והמימן בו היא בעלת יחסיות וריכוז מסוים. כאשר מעדנים או משנים יחסיות זו בין האטומים ניתן להגיע לחומרים שונים בעלי תרכובת אטומים שונה ומקבלים טמפרטורות הצתה שונות, וזמני בעירה שונים. 

נפט לחימום קרוסין (קרדיט: newsradio.lk)
נפט קרוסין (קרדיט: newsradio.lk)

תרכובת דלק בעלת נקודת רתיחה נמוכה יותר היא בנזין. תרכובת דלק בעלת נקודת רתיחה גבוה יותר היא סולר. 

אז מה זה בעצם סולר להסקה?

סולר הוא החומר שמתקבל כאשר מרתיחים נפט גולמי בנקודת רתיחה גבוה יחסית. יותר קל לייצר סולר מאשר לייצר בנזין, משום שתהליך הזיקוק של הסולר פשוט יותר. בניגוד לבנזין, הסולר לא מתנדף מהר ואורך חיי המדף שלו ארוכים. סולר משמש בעיקר בשביל דלק המניע לכלי רכב גדולים (סולר לתחבורה) (למשל משאיות, רכבות או אוניות), וגם כאמצעי אנרגיה לתדלוק גנרטורים.

תמונת צילום של מיכל דלק כשנשפך ליו סולר לחימום
סולר לחימום והסקה הוא בעל טמפרוטות הצתה נמוכות יותר ולכן נחשב בטוח יותר

מה זה נפט להסקה?

שמן להסקה (נפט) זה למעשה שם אחר של שמן לחימום. באופן כללי שמן לחימום או המונח המקצועי הרחב ביותר למגוון סוגים שונים של דלק שהמקור של כולם הוא נפט גולמי. נפט להסקה (נניח נפט קרוסין לקמין) יכול לספק חום למשך זמן רב יותר מבלי לבזבז הרבה מהאנרגיה שלו (בהשוואה לבנזין מסוג דלק).

שמן הסקה הוא חומר בערה טוב ויעיל לחימום הבית כי חימום הבית בעזרתו הוא קל יותר וזול יותר באופן משמועתי מאשר סוגי דלק אחרים.

מה היתרונות של שמני חימום (נפט להסקה)?

  1. הם בטוחים

בניגוד לתרכובות שמן ודלק אחרות שמני חימום אינם מהווים חומר בעירה – כלומר חומר שיש בו סכנת נפיצות (כלומר כאשר מקרבים אותם למקור חום הם לא גורמים לפיצוץ או לשרפה). עובדה זו הופכת את השימוש בשמני חימום לבטוחה מאוד והיא מפחיתה את סכנות של תאונות או דלקות.

  1. הם חמים יותר 

החום שנוצר מהלהבות כאשר מחממים נפט להסקה (נפט לחימום) הוא חם יותר ב-300 מעלות מחום שמתקבל בחימום באמצעות חומרי בערה אחרים כמו סולר וגז טבעי.

  1. הם חסכוניים יותר

העלות של חימום באמצעות שמני הסקה היא נמוכה יותר בהשוואה לחימום באמצעות שימוש בגז טבעי וחשמל. כאשר אתה בוחר לחמם את הבית שלך באמצעות שמן הסקה – אתה חוסך הרבה מאוד כסף על הוצאות חימום.

  1. הם יעילים יותר

שמני הסקה הם חומר בערה וחימום מודרני יותר בהשוואה לסולר להסקה, לכן גם יעילות החימום שלהם היא גבוה הרבה יותר.

  1. הם פחות מזהמים את הסביבה

שמן להסקה פחות מזהם מאשר חומרי דלק אחרים. בעת חימום באמצעות נפט הסקה – חומרי הלוואי שנפלטים (בצורת עשן) לאוויר הם אינם רעילים או מסרטנים והם מתכלים.

בחורף הקרוב, כדאי לכם לבחור לחמם את הבית באמצעות נפט להסקה ביתית. כך גם תיהנו מחורף חמים ונעים וגם תוכלו להגיע לחיסכון משמעותי בהוצאות החשמל שלכם (כי לא תעשו שימוש במכשירי חשמל זוללי אנרגיה בשביל לחמם את הבית בימים ובשעות הקרות), אנחנו הוט אנרגיה – אספקת דלקים וסולר 24/6 בזמינות וניידות גבוהה, צרו איתנו קשר או חייגו ותקבלו שירותי תדלוק איכותיים במחירים הנוחים ביותר, מקווים שלמדתם מה ההבדל בין סולר לחימום לבין נפט לחימום.

מידע מקצועי נוסף

תמונה ראשית

איך בוחרים סולר לגנרטור?

אז יש לכם גנרטור או שאתם רוצים לקנות גנרטור חדש? עכשיו כל מה שנשאר לכם זה לבחור את סוג הדלק הנכון בשבילו. למעשה, יש הרבה

כל מה שצריך לדעת על אחסנת נפט

כל מה שצריך לדעת על אחסנת נפט

נפט הוא חומר אנרגיה איכותי – אך חשוב לדעת איך לאחסן אותו באופן בטוח. אחסון לא נכון של נפט יכול להוביל להתפרצות של שריפות ודלקות,