מה זה נפט לקמין? יתרונות וחסרונות של אמצעי חימום זה

החורף היא העונה הקרה ביותר בישראל. יש הרבה אמצעי חימום שאפשר לחמם איתם את הבית כאשר אמצעי החימום המומלץ ביותר לחימום הבית הוא באמצעות קמין, בואו נבין מה זה בדיוק נפט לקמין, כיצד הוא מיוצר, יתרונות וחסרונות של אמצעי חימום זה ומידע מקיף שיעזור לכם לעשות החלטה נבונה לפני רכישה של נפט המיועד לקמין, בואו נתחיל!

מהו נפט לקמין ואיך משמש הוא בפועל?

נפט לקמין הוא סוג דלק ספציפי שמפיקים מחומר הגלם נפט. תהליך זה עובד כך, שהנפט שמשמש לחימום קמין מופרד באמצעות תהליכים כימיים מהרכיבים האחרים שיש בנפט. כך חלק מתקבל בסופו של התהליך נפט לקמין.

איך יוצרים נפט לקמין: השלבים של תהליך הייצור

הוט אנרגיה מביאה אליכם את המדריך המקיף בכל הקשור לנפט לחימום ביתי. מה זה? איך זה מיוצר? יתרונות וחסרונות של אמצעי חימום זה, היכנסו ולמדו!תהליך הייצור של נפט לחימום קמין כולל מספר שלבים שונים. בשלב הראשון, מוצאים את הנפט הגולמי במערכות האחזקה והאסדות בתחנות קידוח שנמצאות בכל רחבי העולם ושולחים את הנפט שנמצא להמשך תהליך הייצור.

בשלב השני הנפט הגולמי עובר בתהליך כימי של זיקוק, תהליך אשר עזור להפריד את השכבות השונות של הנפט הגולמי כך שיתקבלו ממנו סוגי דלקים שונים. בשלב האחרון בתהליך הזיקוק, מקבלים סוגי דלק שונים ובתוך זה גם את המוצר של נפט לקמין. את הנפט לקמין אפשר למכור ולהשתמש בו במגוון של מערכות חימום והסקה ביתיות.

השוואה בין נפט קרוסין לבין נפט המיועד לקמין

מאפייןנפט קרוסיןנפט לקמין
שם נוסףדלק מטוסים, נפט תעופתי, לנפט חימוםקרוסין מיוחד לקמינים
מקורזיקוק נפט גולמיזיקוק נפט גולמי
הרכב מולקולריתערובת של מרכיבים אורגניים, כולל אלקנים, אלקינים, ציקלואלקנים וערכים אחריםתערובת של מרכיבים אורגניים, דומה להרכב של קרוסין רגיל, אך עם נקודת קיפאון נמוכה יותר
נקודת קיפאון20-40 מעלות צלזיוס-20-30 מעלות צלזיוס
נקודת בעירה200-250 מעלות צלזיוס180-220 מעלות צלזיוס
שימושמטוסים, מנועים ימיים, תנורי חימום, תנורי אינסטלציה, פנסי נפטקמינים
יתרונותיעיל, חסכוני, קל לתדלוק, בטוח לשימושיעיל, חסכוני, בטוח לשימוש בקמינים
חסרונותמזהם, עלול לגרום לריח לא נעים, דורש תחזוקה שוטפת של הקמיןמזהם, עלול לגרום לריח לא נעים, דורש תחזוקה שוטפת של הקמין

צפו: איך נפט קרוסין מיוצר

יתרונות של נפט לקמין

  • יעילות האנרגיה שלו: נפט לקמין הוא בעל יעילות אנרגטית גבוהה מאוד. הוא מסוגל להפיק יותר חום מאשר סוגי חימום ודלק אחרים.
  • אספקת חום יציב: כאשר מחמים את הבית באמצעות נפט לקמין ניתן ליהנות מאספקת חום יציבה ואמינה – שהופכת את סביבת המגורים שלנו לנעימה וחמימה גם בימים הקרים ביותר.
  • בטיחות השימוש בנפט זה: נפט לקמין הוא בטיחותי יותר מאשר חימום הבית באמצעות דלקים אחרים כמו גז טבעי – שהוא נפיץ יותר.
  • נגישות וזמינות: נפט לקמין הוא נגיש וזמין ברוב חלקי הארץ (ובכלל בעולם) וקל מאוד לשנע אותו ממקום למקום.
  • יתרון כלכלי: חימום הבית באמצעות נפט לקמין ברוב המקרים יהיה זול יותר מחימום של הבית באמצעות גז טבעי או מוצרי חשמל.

חסרונות של נפט לקמין

חוץ מהיתרונות הברורים של נפט לקמין יש לחומר אנרגטי זה גם מספר חסרונות:

  • ההשפעה של נפט לקמין על הסביבה: חימום באמצעות נפט נעשה על ידי הסקה\שריפה שך הנפט. כתוצאה מתהליך זה נפלט לאוויר ולסביבה פחמן. הפחמן מהווה חומר מזהם שפוגע באיכות האוויר של כולנו.
  • מחיר לא קבוע ויציב: מחירי הנפט הם לא יציבים או קבועים ומצבים שונים כמו משבר כלכלי עולמי יכולים להשפיע על המחיר של נפט לקמין.
  • תלות של לקוח הקצה בפסק הנפט שלו: כל צרכן של נפט לקמין תלוי קודם כל בספק שמביא לו את הנפט.

סיכום: האם נפט לקמין כאמצעי חימום זו הבחירה הנכונה ביותר עבורך?

כפי שהוצג במדריך זה חימום קמין באמצעות נפט הוא בעל יתרונות וחסרונות. אם אתם רוצים לדעת האם דרך חימום זה יכולה להתאים לכם – חשוב שתדעו שחימום בדרך זו יהפוך את הבית שלכם לחמים ונעים גם בימים הקרים ביותר. הוט אנרגיה היא ספקית אנרגיה כגון דלק, נפט וסולר ותוכלו למצוא אצלה נפט לקמין במחירים הנוחים ביותר ותגלו שירות לקוחות שלא הכרתם מעולם, צרו איתנו קשר או חייגו להזמנות נפט לקמין או כל אמצעי אנרגיה אחר.

מידע מקצועי נוסף

תמונה ראשית

איך בוחרים סולר לגנרטור?

אז יש לכם גנרטור או שאתם רוצים לקנות גנרטור חדש? עכשיו כל מה שנשאר לכם זה לבחור את סוג הדלק הנכון בשבילו. למעשה, יש הרבה

כל מה שצריך לדעת על אחסנת נפט

כל מה שצריך לדעת על אחסנת נפט

נפט הוא חומר אנרגיה איכותי – אך חשוב לדעת איך לאחסן אותו באופן בטוח. אחסון לא נכון של נפט יכול להוביל להתפרצות של שריפות ודלקות,