האם דיזל (סולר) מזהם יותר את הסביבה?

האם דיזל מזהם יותר?

הבנזין והדיזל הם שני סוגים דומים של דלקים, וההבדל היחידי בינם הוא כמות הפליטה של פחמן דו חמצי (CO2) אל האטמוספירה. הדיזל מכיל פחות אטומי פחמן מאשר בנזין, אך עדיין אינו נחשב פחות מזהם מבנזין. מנועי דיזל יכולים להיות יותר יעילים יותר ממנועי בנזין, מכיוון שהם מנצלים היטב את אופן הבעירה של הדיזל ביעילות גבוהה יותר, דיזל אינו מזהם פחות את הסביבה.

כשמשווים את מנועי הדיזל למנועי בנזין ביחס לפרמטרים נוספים כמו כמות הפליטה של חלקיקי בעירה (כמו PM10, PM2.5), ניתן לראות שדיזל יכול להיות לא פחות מזהם מבנזין על אף כמות הפחמן הדו חמצני הפחותה בו.

אחת התופעות החשובות ביותר שקשורות לדיון האם דיזל מזהם יותר מבנזין היא הפליטה של חלקיקים דקים, כמו PM10 ו-PM2.5, העשויים להיות מזיקים לבריאות האדם. זוהי תחושה מורגשת בערים גדולות ובאזורים בהם התנועה הכבדה והשימוש ברכבי דיזל רחב יותר. רכבי דיזל פולטים יותר חלקיקים אחרים מאשר רק CO2 שהם יכולים לתרום לזיהום איכות האוויר באותה רמה.

יתרונות הדיזל כמקור לחימום הבית כוללים חיסכון נוח מאד בחשבונות החשמל החודשיים, הפחתת השפעת הבניין על הסביבה והיתרון באמנזם מהתלות בחברות החשמל היקרות. עם זאת, יש לקחת בחשבון שהתקנת מערכת סולר לחימום הבית מחייבת השקעה ותחזוקה שלה יחסית שוטפת.

מידע מקצועי נוסף

תמונה ראשית

איך בוחרים סולר לגנרטור?

אז יש לכם גנרטור או שאתם רוצים לקנות גנרטור חדש? עכשיו כל מה שנשאר לכם זה לבחור את סוג הדלק הנכון בשבילו. למעשה, יש הרבה