האם דיזל זה סולר? כן! אז מה ההבדל בין בנזין וסולר?

כאשר דיזל וסולר אלו הן שמות לאותו החומר, דיזל זו מילה בלועזית בעוד שסולר זו מילה בעברית. לכן כאשר מדברים על דיזל או על סולר – מדובר באותו הדבר.

מה שעליכם בעצם לשאול זה מה ההבדל בין בנזין סולר? ואיך תוכלו לבחור את הדלק המתאים ביותר לצרכים שלכם בעסק או בבית (לכלי תחבורה, מכונות, אמצעי חימום ועוד…).

מה זה דלק בנזין? ובמה שונה מסולר (דיזל)?

כל הדלקים או רובם מופקים מנפט. גם סולר וגם בנזין מופקים מנפט גולמי. ההבדל העיקרי בין שני סוגי דלק אלו הוא שיטת הזיקוק של הדלק מהנפט הגולמי עד לתוצרה הסופית שלו.

סולר הוא דלק מזהם יותר מבנזין – בין השרק בגלל שיטות הזיקוק המהירות שלו. בנזין הוא דלק שמופק מנפט בתהליך איטי יותר ולכן הוא פחות מזהם את הסביבה ואת האוויר מאשר סולר, אלו הם ההבדלים העיקריים בין 2 סוגי הדלקים.

איך נדע איזה סוג דלק לבחור?

אם אתם לא מבינים איזה סוגי דלק כדאי לכם לבחור: סולר או בנזין? ההתבלטות האמיתית בין בחירת דלק שונה היא לבחור בין סולר (דיזל) לבין בנזין. באופן שנבדק כמותית הסולר מכיל יותר אנרגיה לקילו מאשר הבנזין ולכן השימוש בו יעיל וזול יותר. העלות הזולה של סולר יכולה לאפשר לעסק שלכם להרוויח יותר.

אם אתם בוחרים לחמם את הבית בעזרת סולר, אז גם תוכלו לחסוך הרבה כסף כי זה חסכוני יותר מאשר לחמם את הבית עם נפט או באמצעות חשמל.

באיזה מקומות אפשר להשתמש בסולר (דיזל) ובנזין?

בעוד שרוב המקומות בהם עושים שימוש בבנזין הם עסקים, בחומר הדלק סולר (דיזל) משתמשים גם עסקים וגם בתי אב פרטיים. סולר איכותי מאוד לחימום והסקה וגם להפעלה אנרגטית של מכונות. היתרונות של הסולר הם רבים. סולר הוא זול ובטיחותי לשימוש יותר מאשר סוגי דלק אחרים (הוא לא נדלק בגלל חום). השימוש בסולר נפוץ מאוד במהלך החורף בבתים רבים בישראל שמשתמשים בו בשביל לחמם בהסקה את הבית.

איזה מפעלים וחברות תעשייה יכולים להשתמש בסולר?

מפעלים וחברות רבים יכולים להשתמש בסולר ובכך לחסוך את עלויות התפעול של העסק שלהם. גם מוסדות ציבור רבים כמו בתי חולים למשל עושים שימוש נרחב בסולר. סולר יכול לשמש לא רק לחימום חללים גדולים אלא גם לחימום מים בדוד מים חמים חשמלי. סולר כאמור, הוא חומר דלק זול יחסית והשימוש בו יכול לסייע לכם להוזיל את עלויות התפעול השוטפות של העסק שלכם.

בסופו של דבר, בין אם יש לכם עסק או בין אם אתם מחפשים דרך לחמם את הבית הפרטי שלכם – סולר הוא דלק האנרגיה שהכי יכול להתאים לכם. את הסולר קונים במכלים גדולים. זמן האספקה של של סולר הוא מהיר ויכול לאפשר לכם ליהנות ברציפות משימוש בדלק זה.

אם אתם מחממים מנועים של מכונות או דודים בעזרת סולר חשוב שלא תתנו לסולר להיגמר בהם או להגיע לקו התחתון אלא תקפידו כאשר סיימים שני שליש מכמות הדלק למלא את המכל שלו מחדש.

מידע מקצועי נוסף

תמונה ראשית

איך בוחרים סולר לגנרטור?

אז יש לכם גנרטור או שאתם רוצים לקנות גנרטור חדש? עכשיו כל מה שנשאר לכם זה לבחור את סוג הדלק הנכון בשבילו. למעשה, יש הרבה